neděle 4. listopadu 2007

A přece se netočí!

... a ne že jo. :-P

Nemůžu si pomoct, ale s tímhle jsem si v pátek hrál asi 2 hodiny a pořád mě to konsternuje... Ladule ví :) Tady je původce mého vytržení :)

Pokud jsem schopen alespoň trochu nahlížet podstatu věcí a vím aspoň nějaký minimum o vnímání, tak ten pohyb je naprosto rovnoměrnej a rotaci si tam doplňuje jenom náš mozek... Hodně jsem si hrál se snahou změnit vnímání směru rotace panenky a docela dlouho mě to bavilo :) A je to dobrá škola života, tady je totiž názorně vidět, že když se dva lidi dívají na jednu věc, můžou vidět něco úplně jinýho :) Mně se tedy panenka, pokud se to nesnažím ovlivnit, točí tak ze 70-80% po směru hodinových ručiček a zbytek v protisměru... I když teda nevim s těma hemisférama, jak se o tom píše v článku, na nějž odkazuju, jsem mírně skeptickej...

Mimochodem, byl bych docela rád, kdybyste mi do komentářů napsali, jak se točí vám :) Ale nespěchejte na to a chvilku si s tim pohrajte ;)

10 komentářů:

  1. Převážně po směru, ale už dvakrát se mi ji povedlo cíleně otočit. Klam je to úchvatný...

    OdpovědětVymazat
  2. po smeru se mne toci:) cilene otocit se mi smer nepodarilo:), jak to delate?:)

    OdpovědětVymazat
  3. Otočíš tak, že se podíváš na stín nebo na nohy a snažíš se představit si opačnou rotaci. Popřípadě se podívat někam do míst, kde tu panenku uvidíš jen periferně a stejně tak...

    OdpovědětVymazat
  4. jj, diky, uz me posloucha:) je to hezky

    OdpovědětVymazat
  5. otocit ji lze velice lehce. Podivejte se dolu pod obrazek tak, ab jste pouze zahledli koutkem oka jak se toci. Pak staci jen povel otoc se a ten stin v koutku oka se otoci, kdyz pak kouknete na cely obrazek tak se otaci opacne. Je to jen ocni klam.

    OdpovědětVymazat
  6. Radko, spousta lidí má hodně velkej problém ji otočit... I já s tim mám na jednu stranu hodně práce, zatímco otočit na druhou mi to jde i de facto beze snahy.

    OdpovědětVymazat
  7. U me to nehraje zadnou roli. Muzu to tocit jak chcu. Mozna i proto, ze vim ze je ocni klam. Ze ta slecna se netoci, ze se jen po sobe skladaji obrazky a to toceni si mozek domysli sam. A protoze to skladani je symetricke (neni na zadnou stranu) tak si mozek tu stranu urci nahodne.

    Tyhle hratky mi nedelaji zadny problem. hraju si levou a pravou jak potrebuji. A hlavne vsechno co mi mozek rika beru s rezervou a nadhledem. Dyt si vymýšli :o)))

    OdpovědětVymazat
  8. Ano, zajímavé, mně se točí na druhou stranu - proti směru hodinových ručiček, jenom, když si ji dám do periferního vnímání, víc než půl minutu se tím zabývat nedokážu, páč mám teď spoustu jiných starostí.
    Ale když jsem četla článek u obrázku, uklidnila jsem se, že mám dominantní pravou hemisféru a že moje chování je často nepředvídatelné. Jsem ráda, že jej tedy nemusím nikomu vysvětlovat ani nad ním nijak složitě hloubat, mám perfektní výmluvu. Je to tím, že mám dominantní pravou hemisféru! :-))))))))

    OdpovědětVymazat
  9. ja si delala test a vyslo mi 12 bodu. Takze levak jak bic :o)

    OdpovědětVymazat
  10. No vždyť píšu, že jsem vůči těm hemisférám skeptickej... :)

    OdpovědětVymazat