středa 21. listopadu 2007

Sentimetální

(...)

V poslední době mám občas takový pocity, jakože existuje jenom přítomnej okamžik, jenom to, co vidím a co prožívám na danym místě s danými lidmi a že když zavřu oči, zmizí celej svět... Jako když se vám zdá sen a vy si myslíte, že je to realita, pak se probudíte a zjistíte, že se vám to jen zdálo... Stejně tak mám občas pocit, jakože se mi všechno, co zrovna nevnímám, jenom zdálo...

Někdy bych chtěl, aby to tak bylo...

P.S. Asi si přečtu George Berkeleye :) 

 

12 komentářů:

  1. Mno, ty pocity budou asi blízko skutečnosti, myslím skutečné skutečnosti.....
    ale i tak se vší rozhodností a důrazem říkám: Když se ti tohle děje, je čas vzít krumpáč a začít kopat pořádnou jámu nebo výkopy pro kabely...... a ono to přejde. :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Lenko, jsem rád, že můj intelekt nedosáhl ještě tak vysoko, aby pojal všechno. Tou první částí totiž nevím, co jsi vlastně myslela...

    Co se druhý půlky týče, myslíš, že je třeba vědomí ubít krumpáčem? Já ne :)

    OdpovědětVymazat
  3. Básník chtěl jen potvrditi, že neexistuje nic než přítomný okamžik a že každý žijeme svůj vlastní Matrix, který jsme si sami (každý individuálně, ale též kolektivně) vytvořili a ten žijeme. Svět je jenom to, co je v naší hlavě. Ono existuje i něco vně, ale to, co je vně, to také pochází z naší hlavy - pardon! z vědomí. Takže existuje jen vědomí, v němž se přelévají a seskupují různé myšlenky a hmota je následuje a formuje se do určitých tvarů a ty my potom zažíváme jako skutečnost, která ale žádnou skutečností není, jen představou o skutečnosti.... představou o něčem, co ve skutečnosti neexistuje. - Ještě si nechceš vzít ten krumpáč - raději? :-)))

    P.S. Vědomí se ubít nedá. To je jako bys šel ubít vítr plácačkou na mouchy. Ale dá se zaměřit nějakým praktičtějším směrem. Taková vykopaná jáma se může na něco hodit.

    OdpovědětVymazat
  4. Něco tak nepoetickýho už jsem dlouho nečetl :) Co radši slova Ho Kodži:
    \"Zázračná síla a zázračná činnost -
    Čerpání vody a tesání dřeva!\" :)

    OdpovědětVymazat
  5. Takze ta modrina na zadku a moji ruce neni doopravdy. Tu jsem si privodila myslenkovou cinnosti brusleni. Ale jak pozna ten druhy, ze mam modrinu? Kdyz nezije v mojem svete? Ne ze bych pochybovala, ale moc bych chtela vedet jak to funguje. Ze vsichni vidi totez (temer)

    OdpovědětVymazat
  6. Já se takovými úvahami moc nezabývám, připadá mi to jako poměrně neproduktivní. Ona totiž každá odpověď je špatná, ne nadarmo hinduisté říkají \"neti, neti\". Ale rád si o tom přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  7. ja taky :o) Ti co nad tim badaji, tak uz odpoved maji :o)))

    Jayee, co je pro tebe produktivni?

    OdpovědětVymazat
  8. A ja myslela ze neti,neti je zoufaly krik maleho detatka, kdyz se ho teta s chlupatym oblicejem pokousi pusinkovat.

    OdpovědětVymazat
  9. [7] Čerpání vody a tesání dřeva!
    [8] Tak to máš úplnou pravdu ;)

    OdpovědětVymazat
  10. to jsu tzv. uzitecne cinnosti :o) Moje maminka rikavala. Bez prace nejsou kolace a kdo neni uzitecny, tak si nezaslouzi jist.
    Ja cely zivot chci jist aniz bych byla uzitecna. Ovsem svedomi me u toho hryza.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky si ho uspesne mlatim z hlavy :o) Jeste male zbytky a je konecne pryc. Pak muzu byt konecne neproduktivni a neuzitecna. To budu akorat v duchodu :o)))

    OdpovědětVymazat