pondělí 29. října 2007

O matkách

Nudím se, tak píšu.

Tak jsme byli nedávno s jedním kamarádem v časných ranních hodinách v jednom nonstopu a udála se nám pozoruhodná historka. To, že nám na stole přistál tácek od vedlejšího stolu, jsme ještě nepovažovali za tak divný, partička vedle byla zjevně v dobrý náladě. Pak ale na můj vkus trochu přituhlo. Partička se snažila navázat kontakt, na což nenašla lepší oslovení než "bukvice", na které jsme ovšem nereagovali, protože se ani jeden z nás tak nejmenuje :)

Druhý pokus o navázání komunikace se už povedl lépe. Otázku "Vsadim se, že mu ho nevykouříš," už prostě nešlo přehlédnout. "Tak to vyhraješ," odpověděl jsem s ledově klidným výrazem. Inteligenci tazatele poodhalila otázka "Cože, vykouříš?" a následná rádoby drsňácká věta "Ty mi tykáš?" Ta už mě trochu rozladila. "Jo," odpověděl jsem po pravdě... no a byl klid.

Za chvíli jsme dopili a myslím, že když jsme vstávali a procházeli kolem nich, tak se kamarád musel modlit, aby už nic nekomentovali, protože si moji známí asi už museli všimnout, že v takových situacích nemám daleko k tomu jít do konfliktu a jich přece jenom bylo asi šest :) Nestalo se a já mohl bejt hrdej, že jsem si jednou ponechal upřímnost a pánovi neřekl do očí, co si o něm myslím :)

***

Minulej tejden jsem takhle o půl čtvrté ráno usínal s empétrojkou a najednou cítím něco ve vlasech... Že by to byl ten uzel na šňůře od sluchátek? Tak tam šáhnu, vezmu uzel a on se mi vysmekl, tak rozsvítím a ten osminohej uzel si to honem štráduje pryč :) Musim přiznat, že moje sympatie k pavoukům klesají úměrně rozpětí jejich nohou a velikosti jejich těla a tenhle byl pořádnej macek, odhadem tak 8 centimetrů od druhý levý k třetí pravý :) Takže sympatie nulový, ale že bych zase zabíjel na potkání, to ne. Tak jsem ho nechal, ať zaleze za skříň :)

***

A co maj tyhle dvě příhody společnýho? Nic :D

Nebo možná přece jenom. Jak víme my rádoby buddhisté, všechny bytosti byly v minulých letech našimi matkami, takže když bych zabil pavouka, je to jako bych zabil svoji matku... no a když bych ji napálil pitomcovi (což by mi v tu chvíli udělalo moc dobře), tak by to bylo, jako bych praštil vlastní matku... Ale hlavně bych pak skončil v nemocnici, žejo ;)

11 komentářů:

  1. ježiši fůůůj bléé, pomoooc, brrrr, pavooouk!!! a takovej velkeeeej! neeee! to bych asi umřela.. *klepe se hnusem*

    joa taky mam tendence takovejm blbečkům říkat, co si o nich myslim.. a věčně spoléhám na to, že ani takovej negramot neuhodí ženu.. a občas bývám poučena o opaku:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ladi, on byl chudák vyděšenější než já :)

    Já taky spoléhám na to, že nikdo neuhodí něco tak roztomilého, jako jsem já :) A o opaku jsem poučen ješě nebyl :)

    OdpovědětVymazat
  3. no to nevim, to mi taky dycky všichni tvrděj, že prej \"simtě, nehysterči, dyť von se tě bojí víc jak ty jeho\", ale já znám pravdu! tak to není! dokonce občas vidím, jak se ti zmetci škodolibě uchechtávají pod fousky.. ee.. chloupky.. nožičky.. prostě škodolibě uchechtávají!

    skoro ti závidím. asi nejsem roztomilá:)

    OdpovědětVymazat
  4. Nene, to je vyděšený pohled :P

    Asi nejseš něco :)

    OdpovědětVymazat
  5. vyděšený pohledy hážu já, vim, jak vypadaj!

    no, jsi hodný, ale spíš nejsem roztomilá;)

    OdpovědětVymazat
  6. Já taky vim, jak vypadaj, v mojí přítomnosti je hážou všichni :)

    Však jsem se taky hodně snažil předstírat, že jsem hodnej... :P

    OdpovědětVymazat
  7. prejže:)

    hodnej? ale jo, to bych ti i věřila;)

    OdpovědětVymazat
  8. Páč seš děsně nezkušená a naivní ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem někde četla, že umět žít znamená vědět, na co se má člověk v životě vykašlat. Jestli pavouka a onoho vzpěrače silných slov něco spojuje, pak asi toto. Tedy není nutno se jimi nijak vážněji zabývat. Prošli tvým životem jako mrak na obloze, ze kterého nezapršelo, řekl by možná buddhista. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. \"Vzpěrač silných slov,\" moc hezký :)
    Ale však ty víš, že tohle moc neřeším :) A mrak, ze kterýho zapršelo, je stejně pomíjivej, jako ten, ze kterýho nezapršelo, páč ještě nebylo deště, kterej neuschnul :)

    OdpovědětVymazat