čtvrtek 4. října 2007

Velká jízda dojeta, Velký boj dobojován...

... teď to chce ještě vzlétnout k Velkému letu...

Ne, že by pro mě byl Terry Pratchett neznámým autorem, je to už hodně let, co mě na něj upozorňoval jeden intelektuální kamarád... Ale můj zájem dlouho odolával... Ale po letech jsem si řekl, že ho teda zkusím, no, že odložit se to dá vždycky (myslím prostorově, ne časově :))

Nechal jsem si od Míši (moc Ti děkuju :)) doporučit Vědu na Zeměploše a netrvalo ani dva dny a měl jsem doma... Velký boj :) Teda ne že bych neposlouchal, ale z dvanácti titulů v naší knihovně bylo jedenáct půjčených :) A rozhodně jsem neprohloupil. Nebudu tady psát recenze, když to neumím a když už to udělali jiní :) Je to jenom doporučení zajímavý knihy. Když jsem o Velký jízdě básnil kamarádovi, tak nejdřív říkal: "Nj, ty se taky pro všechno hned nadchneš." A druhej den mi knížku vracel s tím, že Bří Arnoldové (zal. 1905) stál při něm, když mu dal do ruky něco takovýho a že chce druhej díl :)

Velká jízda (i později Velký boj) je kombinací neskutečně lehkýho psaní s neskutečně jemnou hloubkou. Pratchett se tu krásně dokáže dívat na věci jinýma očima a dokonale parodovat naše poznání, naši víru, naši společnost... Jenom ještě sehnat Velký let :) 

8 komentářů:

  1. Pokud se Ti líbí Pratchettovský styl a jeho parodie našeho světa, tak si Zeměplochu zamiluješ. Tam je vše dovedeno k dokonalosti (úsměv)

    OdpovědětVymazat
  2. No nevim, já mám rád jednoduchost a trochu se toho bojím :)
    A moc prosím, můžeš u mě nepoužívat ohavný bezbariérový smajlíky? Je to jako kdybych místo toho, abych se na Tebe usmál, jen řekl \"úsměv\"...

    OdpovědětVymazat
  3. \"Bezbariérové smajlíky\" používám už strašně dlouho (třeba v sms) a že jsou bezbariérové jsem se dozvěděla až poslední dobou. Používám oboje, podle toho, jak se mi to hodí a jak se mi to ve větě líbí. Občas to tam přímo pasuje, občas tam radši hodím značku. Je třeba rozhodně milejší napsat mrk než ;). Pokud se Ti to nelíbí, máš smůlu. Cenzurovat to nebudu.

    OdpovědětVymazat
  4. Věty typu \"Pokud se Ti to nelíbí, máš smůlu.\" jsou taky velmi konstruktivní... Takhle Tě neznám, Míšo...

    OdpovědětVymazat
  5. Konstruktivní má být debata. [3] nebyla debata, ale vysvětlení a oznámení. Nemyslím to zle. Pouze oznamuji:) Nevím, co se Ti na tom nelíbí (tázavý pohled)?

    OdpovědětVymazat
  6. Já vím, že to nemyslíš zle, jenom se mi nelíbí to, co si pod tou větou můžu představit. Každý sdělení má obsah i formu a můžeš se mnou souhlasit nebo nesouhlasit, což je tvoje plný právo, ale znám přívětivější formy nesouhlasu. Od lidí, od kterejch jsem zvyklej na vulgárnější styl komunikace, mi jen tak něco nevadí, ale od Tebe jsem zvyklej na milejší formu, tak se mi cokoliv jinýho nezdá... A pokud se Ti to nelíbí, máš smůlu (laškovně) :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pratchett eňo ňůňo --- a teď ticho po pěšině, než dolouskáš dalšího, hmmm?

    OdpovědětVymazat