sobota 20. října 2007

Kurz negativního myšlení...

... si určitě dopřejte... ;)

Tak jsem zavítal po letech do kina, protože když jsem si přečetl recenzi filmu Kurz negativního myšlení, říkal jsem si, že tohle nemůžu vynechat... Asi to není pro každýho, ale film bych nazval jednim slovem - nářez :) Scénarista a režisér Bård Breien tu skloubil takový prvky, u kterých by člověk řekl, že se ani skloubit nedaj... To se týká zejména žánru - skloubit černou komedii s psychologickým dramatem tak, že to funguje - všechna čest. Skandinávská produkce, kterou já upřímně zbožňuju, znova ukázala, že má co nabídnout a ač nemůžeme srovnávat debutujícího Breiena třeba s Bergmanem, film u mě splnil všechno, co jsem od něj očekával. Sice jsem občas nevěděl, jestli to Breien opravdu myslí vážně, ale tím možná líp :) A všechno podpořeno vynikajícím hereckým výkonem Fridtjova Såheima v hlavní roli, klepající se ruční kamerou a dalšíma vychytávkama... A já osobně taky mám rád, když film stihne skončit, než se začnu nudit, což při 73 minutách délky nehrozilo :) Víc nebudu prozrazovat, páč recenzí je na internetu dost a dost.

Jinak Kurz negativního myšlení skončil na festivalu ve Varech u diváků na 2. místě a já bytostně nechápu, že se před něj mohly dostat Svěrákovy Vratné láhve, čili film, kterej podle mě nemá ani trochu co nabídnout (leda asi čtyři Svěrákovy vtipy, který by nikdo mimo českou kotlinu nepochopil...)

Jestli máte rádi kominaci vážnosti a šílenosti, pak na Kurz negativního myšlení určitě honem zajděte :)

21 komentářů:

  1. jůůů:) budu nad tím uvažovat:) (možná ti pak poděkuju za tip;))

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě na něj běž, jestli ho u vás dávaj. Tenhle film zaručeně nenechá nikoho chladným...

    OdpovědětVymazat
  3. kurz negativního myšlení zní dobře:))

    (určitě to bude lepší než zbouchnutá:) )

    OdpovědětVymazat
  4. Jde o to, Ladi, jestli chceš spíš umět negativně myslet, nebo bejt zbouchnutá :)

    OdpovědětVymazat
  5. ehm. no, možná ani jedno teda. a nejhorší by byla kombinace obojího;)

    OdpovědětVymazat
  6. Správně, skromná dívka nic nechce :)

    OdpovědětVymazat
  7. (já nejsem skromná dívka. spíš vybíravá:) )

    OdpovědětVymazat
  8. Proboha a co já s tim mám co do činění? :-D
    Btw, víš jakej je rozdíl mezi diplomatem a dámou, že jo ;)

    OdpovědětVymazat
  9. no říkals, že skromná dívka nic nechce. já taky nic nechci, ale ne kvůli skromnosti:) teda teď nemyslim výběr zbouchnutá/negativně myslící :))

    hm, to už jsem určitě někde slyšela. ale nemapatuju, povídej!;)

    OdpovědětVymazat
  10. Vidíš a já jsem vybíravej a přesto skromnej...

    Diplomat řekne ano, když myslí možná, řekne možná, když myslí ne a ne říct nemůže, protože by to nebyl diplomat.
    Dáma řekne ne, když myslí možná, řekne možná, když myslí ano a ano říct nemůže, protože by to nebyla dáma :)

    OdpovědětVymazat
  11. tak to jsi dobrej, to si nedovedu představit, jak to realizovat.

    takže diplomatka-dáma může říct v podstatě na cokoliv jenom \"možná\"?:)

    OdpovědětVymazat
  12. Já taky ne, ale představivost není pro věc to podstatný :) Realizovat se dá i bez fantazie :-P

    Koukám, že se snažíš ve věcech hledat souvislosti :)))

    OdpovědětVymazat
  13. hloupá holka, tomu nerozumí. a otravná, chce vysvětlení!:)

    hmm.. to mě nikdy nenapadlo o sobě říct.. možný to je:) je vidět, že se fakt moc neznam:))

    OdpovědětVymazat
  14. Hele a než takhle na dvou frontách, nebylo by to jednodušší na ICQ? ;)

    OdpovědětVymazat
  15. asi jo, vlastně určitě a taky mě to už napadlo, ale já jsem v práci a to se přeci nesmí:)

    (posílám do vzkazů moje číslo:) )

    OdpovědětVymazat
  16. A koho zajímá pokračování, ten má smůlu :-P

    OdpovědětVymazat
  17. Anebo ne, já vám to řeknu.
    Těsně před vyvrcholením mi spadl internet, holt občas to selže ;)

    OdpovědětVymazat
  18. ale tak, já jsem tolerantní a chápavá a dám ti šanci to napravit..;))

    OdpovědětVymazat