pondělí 27. srpna 2007

Ze školních lavic

Když už se tady ta inteligence nakousla, vzpomněl jsem si na školní okamžiky, které vás jistě přesvědčí o mé genialitě ;)

To, že jsem napsal do písemky z Descarta jen podpis a "viz Petra", už jsem tady psal pod některým z článků a tehdy to ještě dopadlo za 1 :)

Ale byly i známkově horší záležitosti... Vzpomínám si, jak jsme ve čtvrťáku na gymplu psali písemku z biologie na téma genetika a já se před ní naučil přesně co jsem potřeboval - půlku :) Jenže jsem vychytal tu špatnou půlku :) Takže jsem po přečtení 3 otázek zacvakl propisku a nasadil obličej 42 zvaný "neúspěch s úsměvem". Paní profesorka byla všímavá a můj ostentativní nezájem o písemku jí neunikl, takže jej doprovodila výrokem: "Jirko, podle toho, jak se blbě tváříte, soudím, že tam asi nic nemáte." :) Nemohl jsem než souhlasit :) Sice jsem měl po tomhle fiasku to potoletí známky z biologie 3, 3, 5, ale pro velkou oblibu jsem nakonec tu trojku dostal :)

Stejná paní profesorka mi pak po maturitě ze zeměpisu, na nějž nás taky měla, velice autenticky řekla: "Jirko, mile jste překvapil. Je vidět, že jste ten mozek 4 roky nepoužil a že ho máte čerstvej." :)

No a poslední výrok je už z VŠ a komentoval písemný test z andragogiky: "Pane P., musím říct, že vaše práce se četla opravdu velmi dobře." No lhal bych, kdybych řekl, že jsem už v tu chvíli netušil, že bude následovat: "Tak pěkně napsaný test jsem už dlouho neopravovala. Samozřejmě mluvím o písmu, ten obsah už nebyl takový..." :)

 

28 komentářů:

  1. Já jsem se vyjádřila ke \"genialitě\" již u předchozího příspěvku. Není o co stát. :-)

    Ale k tomuto: Moje máma říkala, že (o dárcích), že když je tam h... , tak ať je aspoň hezky zabalený.
    Mašle, pěkný oblek, upravené písmo a úsměv, spraví kdeco... :-)
    .... všechno ale ne. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To s tím zabaleným dárkem je pravda... onehdá to přineslo jedničku ze zkoušky jen proto... \"že jste tu dnes jediný v obleku, pane kolego.\"

    OdpovědětVymazat
  3. :)
    Moje sestra studuje teoretickou informatiku a matka prohlašuje, že její názvy předmětů jsou jako zaklínadla;)

    Perlička z mojí maturity: \"Vem si něco výraznýho na krk, přívešek nebo tak něco,\" radila mi spolužačka, co maturovala den přede mnou. \"Češtinářka tě bude poslouchat na půl ucha, jen bude čučet, co máš na krku!\"
    Opravdu to fungovalo!;))

    OdpovědětVymazat
  4. Sunfreedom: tenhle přístup nesnášim...

    Raviku, kdyby to byl češtinář, tak to pochopim, ale tohle lze interpretovat snad jen jako šilhání nebo závist :)

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou vsechno jen zaklinadla-magie :o) Vetsinou se vychazi z toho co ucitel o zakovi zna. My byly jen dve holky v celem kruhu a asi dvacet kluku. Ucitele porad vykladali, ze holky to nezvladaji, ze jim chybi logicke mysleni a ze celkove holky na techniku nepatri. Protoze jsem se vzdycky vyborne ucila (sebechvala, sebechvala - statnice na same jednicky stejne jako matura) tak jsem pak poslouchala, ze jsme studium zvladly jen protoze jsme zenske a ze mame vystrih.Ta druha holka byla nejchytrejsi osoba, kterou jsem kdy potkala. A ze jsme pry udelali zkousky ze soucitu. :o) Takze usmev, usmev, usmev. Jinak u statnic jsem jiz chovala vlastni dite v naruci :o))) chci tim rict, ze je lhostejne jak. Dulezite je aby se povedlo.

    OdpovědětVymazat
  6. Učitel o žákovi nezná nic, může se jen domnívat. Na oborech, kde je pár set lidí ani to ne... A někdy se vychází z toho jestli tvá písemka zrovna byla sudá nebo lichá...
    Klidně se pochval :)
    A co je důležitý dneska nevim, dneska mám skeptickou náladu, takže škola to teda není...
    Jsem unavenej, jdu spát *zív*

    OdpovědětVymazat
  7. Dulezite je jedine. Vysledek. (a tim nemyslim ve skole)

    OdpovědětVymazat
  8. Aha, tak to pak nesouhlasím. Důležitější je postup.

    OdpovědětVymazat
  9. Ale co z toho kdyz budes mit dobre postup a kdyz skoncis tak zjistis ze jsi vlastne chtel neco uplne jineho :o) A muzes zacit od zacatku. Napsala jsem ze nemluvim o skole. Myslim to obecne. Protoze skola je jen nastrojem. To co je dulezite (podle me) je zivot sam o sobe a jak si ho usporadame. Zda zijeme to co chceme (zda souhlasi vysledek)

    Ale to je Jayee opet jen plane mudrovani z me strany. Dobre se vyspi! Hezky vecer.

    OdpovědětVymazat
  10. Dle tebe:
    Cíl: nějaký zisk.
    Postup: třeba krádež.
    Cíl splněn, je jedno jak :)
    Ale to je jen výplod mého unaveného nevyspalého mozku...

    OdpovědětVymazat
  11. Mno, důležitější výsledek nebo postup... těžko říci, jak kdy, jak pro koho...... Kdyby mi to někdo dovolil, shrnula bych to takto: nejdůležitější je, aby člověk ze sebe nezvracel.
    Může mu být špatně z toho, že byl příliš poctivý, a proto nemá třeba titul, zatímco ostatní, hloupější mu pak šéfují....
    Anebo mu může být špatně z toho, že ten titul (či cokoli jiného) dosáhl nečestně.
    Ono je to o tom, co kdo sneseme a co ne.
    Ať děláme cokoli, musíme si být vědomi následků a zvážit si, zda na to máme. Svědomí, žaludek..... atd.
    (Bez hodnocení, co je lepší, mou promluvu prosím chápejte, to nelze rozhodnout obecně.)

    OdpovědětVymazat
  12. Aby clovek ze sebe nezvracel je vysledek. Aby byl stastny je vysledek, aby spokojene usinal je vysledek, aby byl zdravy je vysledek a aby lide kolem neho stastny je taky vysledek. Jak k tomu dojde je nedulezite. Je tisic zpusobu a kazdy muze byt tim spravnym i kdyz to treba na prvni pohled neni poznat. Nejhorsi jsou obruce predsudku. I svedomi muze podlehat obruci predsudku. Kazdy otrokar je spatny a kazda cesta k osvobozeni sama sebe (vysledku) dobra.

    OdpovědětVymazat
  13. Já nevím. Myslím si, že když už se nám zkoušející rozhodne zkoušku dát, je celkem jedno, jestli 1, 2 nebo 3. Teda, já osobně na tom nebazíruju. Takže když umím a mám dobrý pocit, tak je mi celkem jedno, jestli tu jedničku okecá oblekem, kouzelnýma očima nebo aktivitou při hodině.

    Jayee: zajímalo by mě, co bys teda dělal, kdyby ti to někdo řekl? Nevzal bys jedničku? Já bych si nic nenalhával, v tu chvíli jsou všichni rádi, že jdou domu s pořízenou a nevědí, co říkali před minutou...

    OdpovědětVymazat
  14. z meho pohledu, to neni jedno. odmitla jsem nekolik trojek s tim, ze chci aspon za 2, i pres to, ze rodice mi nadavali, ze hlavni je projit:)ale odmitam znamku jen jednou, pokud dostanu trojku napodruhe, znamena to, ze proste to neumim a nema cenu se snazit:) ale jo, existuji i \"vrazedni\" zkousky a zkousejici, ale u tech me vetsinou napoprve vyhodili (a 90% vsech zkousenych taky)

    OdpovědětVymazat
  15. sunfreedom: A proto, aby to člověk nemusel řešit, je nejlepší chodit na zkoušku ve vytahanym tričku :) Ne vážně, u nás ve škole je většina lidí poměrně neformálních a normálních, což s uspokojením kvituju... A upřímná odpověď: vzal bych jedničku, když by mi šlo o stipendium (resp. jeho výši), jinak je mi známka jedno, páč se s nikym nesrovnávám ;) A proto, žemi je jedno, tak bych se o ni nehádal :)

    lik: u nás nedostáváme trojky, takže tohle řešit nemusím :)

    OdpovědětVymazat
  16. znamky maji cenu v pripade ze je z nich nejaky uzitek. Kdysi se davalo tzv. prospechove stipendium, takze se z toho dalo celkem prilepsit. Taky staze a studijni pobyty se pridelovaly za dobry prospech a znalost ciziho jazyku. Takze zalezi jen na tom jak vypocitavy je clovek :o) Pokud tu znamku nepotrebuje tak je to spis o jesitnosti :o)

    OdpovědětVymazat
  17. jayee, ja jsem jiz pomalejsi. jakou skolu navstevujes?

    OdpovědětVymazat
  18. Tak u nás se sice ve vytahanym triku nechodí, ale asi by nám za něj horší známka nehrozila. Asi jsem prostě staromódní (a nedělám to proto, že bych doufal ve vylepšení image, když se intelekt ztrácí), ale já chodím všude v kvádru... Zas ten ranní rituál - záchod, sprcha, holení, košila, kalhoty, kravata, sako, Eye of the tiger, papíry, index a vzhůru do boje... po tom by se mi stýskalo.

    Ale jinak souhlasím, že člověk by to neměl řešit a chodit jak se cítí nejlépe a profesoři by to měli akceptovat. Pokud někdy budu na druhé straně barikády, tak budu za rozmanitost rád. Kdo se má na ty kravaťáky furt dívat (mrk).

    OdpovědětVymazat
  19. Radko, já jsem teď \"v přechodu\" :-D Včera jsem navštívil Fakultu sociálních studií MU, kterou teď hodlám (no uvidíme, jak to půjde stíhat) navštěvovat častěji, ale jinak jsem navštěvoval Pedagogickou fakultu UHK, kterou už navštěvovat nehodlám a doufám, že to 11. září bude úspěšně naposled :-P

    OdpovědětVymazat
  20. Hmm pajdak znam, nic moc seda perspektiva. Chapu zmenu i kdyz taky moc nerozumim. Netusim jake uplatneni ma absolvent socialnich ved.

    OdpovědětVymazat
  21. Radko, tady ale nejde o uplatnění, i když to by určitě nebylo horší :) Jde o zábavu ;)

    OdpovědětVymazat
  22. Vsak jo :o) Verim. Ale i zakusku se clovek casem preji a bude potrebovat normalni stravu.

    OdpovědětVymazat
  23. [6] jayee: Ta češtinářka je děsně marnivá, proto:)

    OdpovědětVymazat
  24. Radko, doteď to nebyly zákusky, ale suchary, kterých už jsem přejedenej :) A ono je něco jinýho, když \"musíš\" a když \"můžeš\". A první školu vnímám v prvním slova smyslu...

    OdpovědětVymazat
  25. To mi nemusis vykladat :o))), ovsem od pajdaku nelze cekat zazrak

    OdpovědětVymazat