středa 22. listopadu 2006

Beze slov

"Je tolik bolestí, které se marně tlukou

v bezbranné kleci lidskosti

a do nichž, Bože, saháš krutou rukou

bez krve, bez žil, bez kostí."

J. Orten

Dnešní den mě emocionálně rozhodil nejvíc za posledních několik let. A to se toho od té doby přihodilo hodně. Jak zvláštní, když se mě to vlastně celé netýká... Před sezónou svého oblíbeného biatlonu jsem procházel internet a dostal jsem se na stránky, které to všechno způsobily. Viděl jsem je naposledy před tři čtvrtě rokem, kdy vznikly, a od té doby toho na nich hodně přibylo... Spousta vzkazů mrtvé kamarádce a mrtvé dceři - po celých devět měsíců... Jak zvláštní, vidět tolik emocí koncentrovaných do jedněch webových stránek. Je zvláštní vidět tu obrovskou sounáležitost mezi kamarády a rodiči. Je to strašně smutný a strašně silný, ale tolik citu a tolik sounáležitosti mi dává naději, že to s našimi lidskými vlastnostmi není zase tak beznadějné. A že i když pořád řešíme nějaký žabomyší spory, že vlastně nakonec přece jenom všichni plujeme na jedné lodi.

 

Čest památce jedné holčiny, jejíž svíčka života zhasla příliš brzo... A čest všem lidem, kteří ji mají stále ve svém srdci a vzájemně si pomáhají...

4 komentáře:

  1. Rozumím.....
    Mám toho za sebou poměrně dost, ale stejně, když před pár lety zemřel při autonehodě kamarád, vynikající charakterní a obětavý člověk, málo takových... ,jsem to cítila tak silně, jako bych měla zlomenou hrudní kost. Předtím jsem nevěděla, že to může tolik bolet, i fyzicky. Jediné, co jsem mohla dělat, bylo být s jeho ženou, kamarádkou, a jeho dětmi. Pomoci jí třeba vyndat jeho oblečení ze skříně, protože se těch věcí nemohla sama ani dotknout.
    Naše těla jsou tak křehká a smrtelná....

    OdpovědětVymazat
  2. Jo....tohle je hrozně těžký...Dik za vzkaz, takova malickost a jak podrží..dik.ahoj

    OdpovědětVymazat
  3. strašně mě to dojalo...co dodat..

    OdpovědětVymazat