neděle 8. června 2008

O mediálních zvratkách...

... a hře na city.

Už se ani nestíhám rozčilovat.

Dneska jsem omylem po fotbale zapomněl utýct od televize a byl jsem tak nucen podstoupit ústřední zprávu (víc jsem nevydržel) o znásilněnym a zavražděnym devítiletym klukovi. Předně, aby to někoho nepobouřilo jako moji rodinu. Jasně, je to blbý, ale...

Ten způsob, jakým to je podaný (fotky a "už nikdy nebude" a rozhovor s tatínkem... co se do toho sakra média pletou?), kterej má vzbuzovat emoce a prostřednictvím toho vydělávat prachy...

Já vim, je to hrozný, ale opravdu je to hlavní zpráva dne?

Opravdu to nejvíc ovlivňuje naše životy?

Opravdu je to jen jedinej případ a nejsou další stovky a tisíce podobných každej den?

Přijde mi mírně povrchní (i když to možná není úplně to pravý slovo), když lidi viděj něco takovýho a hned se rozpoutá obrovská "vlna solidarity" jen pro ten jeden případ. Dáme dvacku nebo kilo, máme odpustek a můžeme dál žít svoje všední životy...

Připadá mi to, jako že si pět minut denně hrajeme na soucit... Ale soucit není pětiminutová denní katarze. Soucit je hluboce zakořeněná součást bytí... 

Tak a teď mi nadávejte, že nemám cit... 

6 komentářů:

  1. nezažil jsem novácké hlavní zprávy, i když mě to dnes docela zajímalo. ta zpráva se celé odpoledne vysílala v rádiích, já ji potkal dramaticky pronášenou asi v 18h na nově, čili pro posluchače to nebylo nic nového. proto mě zajímalo zda budou v 19:30 předvádět stejné divadlo, a na konci zpráv se zas povinně rozchechtají jaká je to v redakci bžunda.

    OdpovědětVymazat
  2. vidim to stejne. Je pro me ulevou ze nejsem sama.

    OdpovědětVymazat
  3. i když spíš bych řekla, že je prostě nechutné, jak nova vydělává na utrpení zoufalých rodičů,
    taky je smutné, že nova ví, že většinu lidí taková reportáž zajímá,
    a konečně, nemělo by nás to překvapovat, vždyť novácké zprávy už dlouho představují komerční směsku o umírajících pandách, okradených staroušcích a nejhorších trestných činech, obohacenou o rádoby solidní anketky z terénu a velký výstřih moderátorky (všem pandám i starouškům se omlouvám). :)

    OdpovědětVymazat
  4. Co máte s tou Novou? Tohle bylo na jiném programu :))

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, soucit s ubohým zavražděným chlapečkem pět minut u zpráv a pak nafackovat vlastním \"spratkům\", na to dneska lidi užije... hyenismus.

    OdpovědětVymazat
  6. Hmm... s tímhle se nedá než souhlasit...

    OdpovědětVymazat