úterý 22. května 2007

Drobná paralela

Asi každý má nebo se snaží mít nějaký prostředek, kterým vyčistí hlavu, oprostí se od problémů vnějšího světa a získá díky tomu prostředku na ně jiný náhled.

U mě je tímhle prostředkem běhání. Nevěříte? :)

Běhání je vedle toho taky dokonalou přípravou na život. Ať jste začátečník nebo reprezentant, vždycky to bolí, když se snažíte... Ta bolest vás občas pohlcuje tak, že nemůžete vnímat nic jinýho. Jenom reprezentanta nebolí tempo začátečníka (aneb Lenčin příměr, že osmák může pomoct prvňákovi s úkolem :)) Obzvláště na delších tratích se vám na začátku zdá, že tohle snad nemůžete uběhnout, máte krize, chuť to zabalit, ale pak krize trochu povolí a najednou chytíte druhej dech a zase se vám hrozně chce se s tim poprat... Soustředíte se na každej krok a po nějaký době je právě ten další posledním před cílem :) A když se plně nesoustředíte a přemýšlíte o jiných věcech, může vám to ubíhat rychleji, ale zase si můžete blbě šlápnout a zranit se... Když vyvinete větší úsilí a běžíte rychleji, máte dřív splněno a ani to přitom nemusí víc bolet. A když doběhnete, máte z toho tím lepší pocit, čím víc jste toho na trati nechali :) Běhání je prostě dokonalou paralelou se životními problémy a jejich řešením.

A má ještě jednu společnou věc - dá se u toho zdechnout, což se mi málem podařilo při včerejších jedenácti dusných kilometrech :)

7 komentářů:

  1. Jedenáct kilometrů - má úcta.
    Ale co když už se nechci v životě s ničím prát, co když už mám vypráno .... co mi doporučíš, trenére? ..... Ale jestli se ti ten koment nehodí, klidně ho smaž. Je asi nevýchovnej. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Nevýchovnej není, každej si musí vybrat, kam (a jestli vůbec) chce investovat svoji energii... Není to pro každýho... ale já to miluju, páč je to strašně moc o vůli, hlavně ty kopce :) To mi připomnělo Lance Armstronga: \"Nedělám to pro zábavu, dělám to pro bolest.\"

    OdpovědětVymazat
  3. Dokud tě něco bolí a ty víš, že to je jen velmi dočasná záležitost, přes kterou se ve zdraví přeneseš a posílíš volní složku, tak je to docela fajn :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jinak celkově je zajímavý, že lidi většinou mají o hodně větší vůli něco dělat, než něco si odříct...

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám zase jízdu na kole nebo když zrovna mrzne, tak na rotopedu. Každá další desítka kilometrů je malou výhrou, na závěr si hodím nějaký kopec (nebo vyšší obtížnost) a když ani to není dost, systematicky si zničím každý zbývající nezatížený sval v těle cvičením. To se pak těžko smutní:)

    OdpovědětVymazat
  6. Jj, rotoped je dobrá věc, tím to běhání doplňuju... A má tu výhodu, že mi stojí jen 2 metry od postele :))

    OdpovědětVymazat