neděle 15. srpna 2010

O vyjadřování negativních pocitů

...Tak mě zase naštvalo něco, co by mě naštvat "nemělo" a do čeho mi objektivně nic není, nebo je, ale musim (čti chci) to respektovat. Ale prostě mě to naštvalo a já nevím, jak to mám řešit.

1) Buďto si to můžu nechat pro sebe, dusit to v sobě a bejt dlouho naštvanej.
2) Nebo to můžu ventilovat s tím, že přijde hádka na známou variaci (jak to píšu na konci předchozího článku), ale MNĚ bude potom líp.

Ale až zase vyberu první možnost, tak po několika hodinách (minutách) na otázku "Co ti je?" můžu zavrčet "Nic!", nebo přejít k variantě dvě.

A tak je to pořád dokola...

8 komentářů:

  1. Díky, matejciku, než tohle přeložim, tak už budu úplně v klidu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. takže účel splněn :e)))
    no pointa článku je, že ve skutečnosti \"upustit páru\" dlouhodobě nepomáhá, a naopak čím častěji to uděláš, tím větší potřebu budeš mít udělat to znovu (normálka - spojíš si ventilování s příjemným pocitem úlevy)

    Jinak trošku mimo bych podotknul, že tohle teď mám z té druhé strany. \"Ona\" se hrozně snadno nechá vytočit něčím, co by striktně vzato nemusela vůbec řešit. A ani jedna z tvých možností není moc dobrá - v případě jedna to vede k tomu, že je \"bez příčiny\" naštvaná/uražená, v případě dvě hádka na známou variaci, která teda aspoň pročistí vzduch a pak může být zase klid (aspoň někdy to tak funguje).

    ideální řešení nemám. z mojí strany je ideální \"tak to prostě neřeš, doprdeleuž\" - ovšem jestli to nejde, tak ... fakt nevím.
    asi jedině vyhýbat se kontaktu s alergenem.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, něco takovýho jsem vyrozuměl už z první čtvrtiny článku...

    No, \"tak to prostě neřeš, doprdeleuž\" je dobrý řešení, ale ta emoce tam teče jak sliny Pavlovových psů na zvonek :-) Ono mít svoje emoce v cajku je docela kumšt :-) Úmyslně jsem nenapsal \"pod kontrolou\", protože to mě děsí :-)

    Vyhýbat se alergenu dost dobře nejde. Já nenesu odpovědnost za jiný, nemůžu říkat jiným, aby nedělali to a to, protože MNĚ to ubližuje... Ideální by bylo se zbavit alergie. Ale to je práce na léta a já musim nějak fungovat hned. Ach jo :-)

    OdpovědětVymazat
  4. A proč nemůžeš říkat jiným, že ti něco ubližuje, a nemáš to rád

    OdpovědětVymazat
  5. Můžu, ale oni mají právo se tím neřídit. A když jim to řeknu a oni se tím neřídí - což je pochopitelný, protože mají sami svoje vlastní potřeby, který jsou v tomhle konkrétnim případě v rozporu s mými -, tak opakovat to nemá smysl...

    OdpovědětVymazat
  6. melo by tomit nejaky vyvoj. nejaky pohyb odnekud nekam. jinak to nedava zadny smysl. delat stejne veci furt dokola. citit stejne veci furt dokola. neni vubec zadny vyvoj? treba nastvat toho druheho natolik aby se neukazal vubec? pak alergen zmizne.

    OdpovědětVymazat
  7. Radko, my se ale s \"alergenem\" máme rádi :-P

    OdpovědětVymazat