středa 8. dubna 2009

O písemné maturitě

U příležitosti maturitní slohovky některých spolubloggerek a taky dalšího roku, co od mnou popisované události uplynul...

"A můžete si na tu slohovku vzít i nějaký talisman, jako třeba nějakého plyšáka," řekla paní češtinářka. Tahle věta okamžitě rozsvítila plamínek v mých exhibicionistických očích a změnila mě pro krátký zbytek mého středoškolského života v celebritu. Podíval jsem se nadšeně na vedle sedícího kamaráda a tomu už bylo jasný, co ode mě může čekat :) Když jsme šli ze školy, nadhodil jsem kamarádovi otázku: "Nemáte doma nějakýho velkýho plyšáka, nebo nevíš aspoň o ňákym? Jednoho bych zejtra potřeboval." "Mně to bylo hned jasný, že tě to napadlo. Ségra má velkýho plyšovýho medvěda v Jesličkách, tak ho budeme muset přivízt, ale to se zvládne."

A zvládlo. Další den už nastupovala na maturitní slohovku třída v počtu 33 studentů a 1 medvěd. Musím přiznat, že velikost medvěda (asi metr) plně uspokojila moji náročnost, která mi zatím v životě stále zůstává takřka ve všem :) Studenti zasedli do lavic a medvěd skončil u zdi (ne na odstřel :)) Ze strany kontrolující učitelky muselo dojít na předslohový rozhovor s držitelem medvěda, neboť medvěd se odmítal ke své účasti vyjadřovat, a šlo se na věc. Za nějakou dobu jsem to zabalil, zodpověděl otázku učitelky, jestli medvěd pomohl... co myslíte? :D Odevzdal již dříve zde publikované dílo a šel si sednout na schody a čekat na kamarády...

Od té doby až do konce svého působení na ústavu jsem musel čelit otázkam typu "Vy jste (ty seš) ten s tím medvědem, že jo?" případně  "Jak se má medvěd?" apod.

11 komentářů:

  1. Mě to absolutně nenapadlo, vzít si s sebou na maturitní slohovku nějakého plyšáka. Ale tak velkou zvěř doma nemám:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Však já mám taky jenom malýho Punťu :)

    OdpovědětVymazat
  3. mela jsem si vzit na obhajobu sveho krokouse..ne. sveho akina:)(ten se i hybe!:))

    OdpovědětVymazat
  4. Už jen čekám, kdo přivede slona :)

    OdpovědětVymazat
  5. já taky na maturu táhla plyšovou mrchu :-) specialně za účelem maturity jsem od Podnikatele dostala legračního lva :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ale můj byl stejně větší! (oblíbená hra mužů :))

    A neměl ten lev v rukou velký G? To by byl krajan :D

    OdpovědětVymazat
  7. spíš nás napadaly chmury, ale tohle obdivuju ;o)

    OdpovědětVymazat
  8. Na tom není co obdivovat. On ten medvěd moc nevážil, taky bys ho unesla ;)

    OdpovědětVymazat
  9. no jo, se mi po hafo letech vybavuje že jsem vlastně měl u písemky z čehosi též medvěda - jo, schovával tahák.

    OdpovědětVymazat
  10. Já měl písemnou za 2 a ani to moc nebolelo...

    spolehlivyobchod.cz

    OdpovědětVymazat