sobota 7. března 2009

O vitalitě

a jejím vlivu na náladu druhých.To takhle jdu jednou do knihovny zaplatit pokutu půjčit si knížky. Šatnářce, paní evidentně již léta v důchodovém věku, svěřím svoji budnu a batoh a jdu si vyzvednout ty skvosty... Když se pak vracím do šatny, paní není za svým pultem a přichází z povzdálí na mojí straně pultu. Hledám místo, kudy by mohla projít na svou stranu pultu, ale nemůžu ho najít. Paní sebevědomým krokem dojde až ke mně, opře se rukama o pult a přehoupne se na druhou stranu, přičemž vyloudí na mojí tváři úsměv. Když mi podává moje věci a naše pohledy se setkají, podívá se na mě šibalsky, jako by říkala: "To víš, synku, já ještě nepatřím do starýho železa." A já mám pro zbytek dne dobrou náladu :)

***

Na recepci na Sokole pracuje jeden starší pán. Vždycky, když přicházím, tak na mě už z dálky energicky mává a směje se s nadšením malého kluka. Občas spolu něco prohodíme a pán má vždycky optimistický pohled na věc. Jednou, když nesu "náklad" a snažím se otevřít dveře, pán honem vyběhne a spěchá mi otevřít. Fakt kouzelný. Když tohohle člověka vidím, vždycky se mi hrozně zlepší nálada :)

***

P.S.: Přiznávám, trošku jsem se inspiroval u Lenky. Máte někdo taky "svoje" lidi, který vám spolehlivě zvednou náladu? :)

9 komentářů:

  1. no vidíš, a kdybys víc závodil, tak to bys teprve viděl vitálních lidí všech věkových kategorií!

    OdpovědětVymazat
  2. Když mě víc oslovuje ta vitalita v běžných úkonech ;) Závodění je pro lidi, který se potřebujou srovnávat...

    OdpovědětVymazat
  3. tak to vidíš ty, já bych s tím tak úplně nesouhlasila.

    OdpovědětVymazat
  4. Nerada vás ruším v debatě, ale já nejlínější lidi poznala právě mezi výkonnými sportovci. Mimo hřiště nebo trénink to byli zdechliny. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Dee, lepší je běhat v lese, kde tě nikdo neotravuje, nemusíš za nic platit a ještě si můžeš užívat přírodu...

    Lenko, já bych to takhle negeneralizoval... Život je otázka priorit a variabilita těch, co se spolu můžou slučovat, je široká...

    OdpovědětVymazat
  6. ad 5: Samozřejmě nejsem s tebou nijak v rozporu, Jirko. Naopak.
    Nicméně jsem uvedla, že mám se sportovci orientovanými na výkon (nemyslím, s těmi, co si sportují jen pro radost) tuto zkušenost.

    OdpovědětVymazat