sobota 14. července 2007

Skype nebo Google Talk?

Jedenou zase něco z praktického ze života :)

Konečně se mi povedlo sehnat někoho, kdo má doma sluchátka s mikrofonem a byl ochoten se mnou otestovat telefonní hovor přes Google Talk.

Google Talk je jednoduchý prográmek, jehož prostřednictvím si můžete psát (což s jeho vzhledem a funkcemi asi nebude úplně to pravé) nebo telefonovat (což jsme se právě snažili vyzkoušet :)) Stačí si zřídit mejl u Googlu, stáhnout instalační soubor, který má přibližně 1,5 MB, jednoduše nainstalovat, přidat si kolegu do seznamu a volat. To vše trvá dohromady pár minut a z toho většinu zabírá instalace. Hovor byl velice čistý a nenastala v jeho průběhu žádná komplikace.

Oproti tomu Skype (ač jsem ho i bez toho nikdy neměl rád a když vypustím informace o nodech a supernodech a napíšu pouze svoji zkušenost) je na tom s psaním podobně špatně jako GTalk (o což tu ani tak moc nejde). Ovšem při mojí dnes už trošku obstarožní konfiguraci PC mi Skype nabíhá několik minut, během mých pěti pokusů v životě tento program použít mi program spadl dvakrát už při startu a dvakrát při hovoru, hovor je mizerně slyšitelný a Skype mi žere tolik paměti, že nemůžu mít spuštěnýho skoro nic :)

Takže v porovnání Google Talk je asi osmkrát menší než Skype, na mém PC žere asi desetkrát míň paměti a narozdíl od Skypu - BEZ PROBLÉMŮ FUNGUJE. Mohl by být tedy vhodnou alternativou pro lidi se slabší konfigurací PC.

Ale zase na druhou stranu, když už jsem u počítače, tak stejně radši píšu, než bych se namáhal mluvením :))

 

Žádné komentáře:

Okomentovat