neděle 8. dubna 2007

Pití v autobuse

Nemám moc co psát, tak snad jen jedna ze života.

To jsem tuhle jel MHD-čkem, když nastoupila mladá paní s kočárkem a s malým klukem, možná osmiletým. Klučík měl v ruce pití - uzavřenej kelímek s brčkem. Tak všichni nastoupili a vypadalo to, že se může pokračovat v cestě. Opak byl pravdou. Pan řidič osobně vstal a přes celý trolejbus s kloubem šel paní vysvětlit, že s pitím se do autobusu nesmí a že příště by si museli vystoupit. Paní kelímek skoro provinile schovala do kočárku a jelo se...

Jsem jedinej, komu přijde chování řidiče postavený na hlavu? Co kdyby se to pití vylilo na podlahu trolejbusu (mimochodem podle komfortu tipuju tak rok výroby 1985:) )? Nemůžu si pomoct, ale tohle je podle mě typickej případ toho, kdy pravidla vítězí nad zdravým rozumem. Nebo se pletu? 

9 komentářů:

  1. Samo, že to byl nesmysl od toho řidiče, i u dálkových busu luxusní výroby se nikdo proti pití neohrazuje. Ne bo že by trolejbus zvlhl a probíjel by? :-)))) ........ nebo spíš zkratovaly mozkové vlny řidiče.

    OdpovědětVymazat
  2. ... počkejte, až vás jednou takový klučina s uzavřeným pitím s brčkem polije. To pak budete asi mluvit jindy. Myslím, že to nedělal ani tak pro autobus, ale pro lidi.

    Avšak, to se jen snažím dívat na věc z jiného pohledu.

    OdpovědětVymazat
  3. Radim ek: Bane, já mám pochopení pro to, že se to může stát... A dokonce to ani nemusí být v autobuse - to aby nás na ulicích chránila před dětmi s pitím policie, ne? :)
    Zato pro ten spam pochopení nemám a nesmažu jenom proto, že jsem unaven po náročné cestě...

    OdpovědětVymazat
  4. 2jayee : Policie by mohla :) Ono v autobusech je výslovně zakázáno požívat tekutiny a jídlo. Stačí si někdy přečíst co se píše v Řádu provozu MHD.

    Pokud se spamem myslí banner, který je v mém komentáři, netuším jak se tam dostal, ale tipl bych to na nějakou službu, která vkládá avatary do komentářu na bloguje.cz. Chybu nehledejte u mne :)

    OdpovědětVymazat
  5. Řády, které nemají opodstatnění, se mají upravovat tak, aby opodstatnění měly... A tohle - při vší mojí snaze hledat - opodstatnění nemá...
    S bannerem OK. Jinak tady si všichni tykáme...

    OdpovědětVymazat
  6. Ono to opodstatnění určitě má. Taky nemám rád \"lidi\"? jenž neumí jíst či pít a sedí mi v autě. Těžko se pak odstraňují fleky na potazích. A jelikož v autobusech nejde hlídat kdo umí jíst a pít a kdo ne, musí se zakročit rázně a to tak, že to zakážou všem. Nebo je nějaký lepší způsob jak zabránit těm, kteří se neumí chovat. A pustoší místa, kde denně trávíte několik minut? Měl bych jeden nápad, a to tak, že se k takovým vandalům postaví sami cestující. Ale v dnešní době se lidé bojí napomínat, aby nebyli vandalem napadeni. Což se taky často stává.

    OdpovědětVymazat
  7. Je pravda, že se lidé bojí napomínat. Já jsem teda měl docela chuť napomenout řidiče :))))) Sarkastickou poznámku na celý autobus jsem pronesl až poté, co se řidiš vrátil do kabinky...

    OdpovědětVymazat
  8. Radime.Působí na mě úplně hrozně Tvůj podivný přístup k \"řádu a pořádku\".Zákazy, příkazy, vyloučit ty co se nehodí..mýlím se?
    Malé děti jsou součástí společnosti.Naše společnost je vůči nim velmi nepřístupná a kritická.Malé dítě by nemělo mluvit, běhat,jíst a pít na veřejnosti(aby někoho nepolilo), nedejbože plakat.Prostě by nemělo obtěžovat,tedy nebýt.Neboť malé děti -v tomto smyslu- zkrátka obtěžují.
    Prosím vylučuji extremy taou, kdy malé dítě skutečně obtěžuje ostatní .Ale pít v tramvaji navíc s brčkem nepovažuji a priory za obtěžování.Jde jen o to nebýt zakuklený ve svém \"správném systemu\" a podívat se na svět trochu lidskýma očima..neboť nejsme roboti ani zvířata ale lidi. A lidi přemýšlejí. Ale taky cítí.A zakázat dítěti v tramvaji pít(i když v rámci jakéhosi nelogického řádu) se mi zdá prostě necitlivé.
    Ale jistě..u soudu by ten řidič vyhrál.

    OdpovědětVymazat
  9. Sáro, proti dětem nic nemám. Záleží vždycky na více lidech jak vše dopadne. Nikdy nikdo za nic nemůže sám (většinou, protože \"Nikdy neříkej NIKDY\"). Minimum je vždycky dva. A tudíž pokud vidím dítě které pije v tramvaji, tak se chovám tak abych se nenechal polít. A pokud se tak stane, tak ho nezakopu metr pod zem. A vůbec, teorie je vždycky jiná než praxe. V tom autobuse jsem nebyl, tudíž nevím vše abych mohl hodnotit. Jen jsem ze začátku napsal jeden z důvodů, který mohl hnát řidiče k jeho jednání.

    OdpovědětVymazat