pátek 16. března 2007

To nejlepší z Písku a pěny

aneb co mě zaujalo z Chalíla Džibrána...

"K svítání se nemůže nikdo dostat jinak než stezkou noci."

"Jak mohu ztratit víru ve spravedlnost života, když sny toho, kdo spí na peří, nejsou krásnější než sny toho, kdo spí na zemi?"

"Když je můj pohár prázdný, smiřuji se s jeho prázdnotou; ale když je zpola plný, je mi jeho poloviční plnost protivná."

"Když život nenajde zpěváka, který by písní oslavil jeho srdce, povolá filozofa, aby promluvil o jeho duchu."

"Hlas života, který je ve mně, nemůže proniknout k uchu života v tobě; přesto však mluvme, abychom se necítili osamělí."

"Stromy jsou básně, které země píše na oblohu. A my je porazíme a proměníme v papír, abychom na něj mohli zaznamenat své pošetilosti."

"Často zpíváme svým dětem ukolébavky, abychom mohli sami spát."

"Když se dostanete k srdci života, budete nacházet krásu ve všem, i v očích, které jsou ke kráse slepé."

"Když se otočíš ke slunci zády, vidíš jen svůj stín."

"Až uvidíš muže, kterého vedou do vězení, řekni si v duchu: 'Možná tím uniká z těsnějšího vězení.' a když uvidíš opilého, řekni si: 'Možná hledal únik z něčeho ještě ošklivějšího.'"

"Je divné, že litujeme toho, kdo špatně chodí, ne však toho, kdo špatně myslí, a spíše toho, kdo má slepé oči, než toho, kdo má slepé srdce."

"Existuje-li něco takového jako hřích, pak někteří z nás se jej dopouštějí pod vlivem minulosti, když jdou ve šlépějích svých předků; a jiní se jej zase dopouštějí ve vztahu k budoucnosti tím, jak vedou své děti."

"Spor je v podstatě jen nepořádek toužící po pořádku."

"Jednou jsem mluvil s potokem o moři a potok si myslel, že mám velice bujnou fantazii. A jindy jsem zase mluvil s mořem o potoku a moře si myslelo, že jsem zlehčující pomlouvač."

"Jak omezená je představivost, která povyšuje píli mravence nad zpěv luční kobylky."

"Ve skutečnosti mluvíme jen sami k sobě, ale občas mluvíme tak hlasitě, aby nás slyšeli i jiní."

"Kořen je květ, který nedbá na věhlas."

"Nesouhlas může být největší zkratkou mezi dvěma názory."

"Mlčenlivosti jsem se naučil od mluvků, snášenlivosti od nesnášenlivých a laskavosti od nelaskavých. Zvláštní však je, že těmto učitelům nejsem vděčný."

"Ano, nirvána existuje. Nirvána je, když vyvádíte ovečky na zelenou pastvinu, když ukládáte dítě ke spánku, a když píšete poslední řádku své básně."

"Své radosti i zármutky si volíme dlouho před tím, než je prožíváme."

"Želvy mohou o cestách říci více než zajíci."

"Hora zahalená mlhou není pahorek; dub v dešti není smuteční vrba."

 

17 komentářů:

  1. Pěkné, Jayee, moc pěkné. Každá věta by si zasloužila svou vlastní stránku. U některých vět jsem se zastavila ... ještě to prozkoumám, až budu mít více času. Prozatím jsem nejvíc zarezonovala s touhle:
    \"Své radosti i zármutky si volíme dlouho před tím, než je prožíváme.\"

    OdpovědětVymazat
  2. Rád tě rozrezonovávám ;))

    OdpovědětVymazat
  3. Moc moc pěkný.
    Chtělo by to dávkovat po menších porcích, takhle se jejich účinek tříští.

    OdpovědětVymazat
  4. Asi jo, Wu, ale já jsem dávkovat nikdy moc neuměl... Všechno musim vyžvanit najednou :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krom toho jsem hodně přebíral, nejdřív jsem vybral 50, pak asi 30 a skončil jsem na 23 :)

    OdpovědětVymazat
  6. ad 5: Jayee :-))))))

    Příště si nech na každý den jednu. Já je všechny ještě nepojmula.

    OdpovědětVymazat
  7. ad 6: Já myslel, že na to máš nějaký velkokapacitní zařízení :) No dobře, ale nejdřív mě přestaň oslovovat tím hrozným nickem :P

    OdpovědětVymazat
  8. NO, konečně! Tak proč sis ten hroznej nick dal? Tak ti můžu říkat tvým jménem, nebo nemám oslovovat vůbec?

    Velkokapacití zařízení nemám. Já jdu většinou do hloubky ne do šířky.

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem to s tím nickem tak nedomejšlel :) Jasně že mi můžeš řikat jménem...

    OdpovědětVymazat
  10. A vůbec, něco před tim \"bloguje\" bejt muselo :)

    OdpovědětVymazat
  11. Myslíš,že opravdu existoval život předtím, než jsme vznikli na \"bloguje\"? Myslíš, že tomu někdo uvěří? Co když nás za ty \"bludy\" upálí na hranici??? :-)))))

    OdpovědětVymazat
  12. Já myslim, že v rámci nějakýho zachování energie jo, jinak by to bylo divný...Velkej třesk z ničeho a potom z toho najednou blogosféra? To se mi nezdá... Ale na rebloginkarnaci nevěřim, páč si nevybavuji žádné zkušenosti ze svých předchozích blogů... Leda že bych tu byl teď prvně :)))))))

    OdpovědětVymazat
  13. Já nevím, moc tomu nerozumím, jen vím, že když \"píšu, tedy jsem\". :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak tedy hlavně piš :)

    OdpovědětVymazat
  15. díky své lenosti jsem Prorokem sice nesčetněkrát listovala,ale nepřečetla soustředěně celou knížku..takže mi moc vyhovuje Tvůj výčet..a snad nejvíc mě zaujalo (vlastně je to pro mě něco úplně nového)poslední věta v
    \" Mlčenlivosti jsem se naučil od mluvků, snášenlivosti od nesnášenlivých a laskavosti od nelaskavých. Zvláštní však je, že těmto učitelům nejsem vděčný\".
    A taky :
    \"Spor je v podstatě jen nepořádek toužící po pořádku.\"
    Děkuji za to ráno..zase jarní a inspirující

    OdpovědětVymazat
  16. nachytala jsem se ..myslela jsem ,že je to z Proroka.No tak díky,že jsem se dozvěděla ,že Chalíl Džibrán napsal i něco jiného :o).

    OdpovědětVymazat
  17. Sáro, on je Písek a pěna vlastně sám o sobě výčet jeho citátů a aforismů, takže já jsem je jenom procedil :)

    OdpovědětVymazat